Geliştiriciler artık yeni “Sürücü Deneyleri” özelliği sayesinde AMD’nin Radeon Adrenalin GPU sürücülerini özgürce deneyebilecekler.
AMD, geliştiricilere ayarlama için Adrenalin “Radeon” GPU Sürücüleri üzerinde daha fazla kontrol sağlıyor. Mevcut sürücü deneyleri arasında Ray Tracing, Shader, GPU çalışma grafikleri ve daha fazlası için destek yer alıyor
Sürücü Deneyi, geliştiricilerin kaynak kodunu veya yapılandırmayı değiştirmeden çeşitli parametrelerle oynamalarına izin verecek ayarların kilidini açacaktır. Daha önce, bu yalnızca AMD mühendisleri tarafından mümkündü ancak bu seçenekler artık aşağıdakiler için destek sunan Radeon Geliştirici Paneli’nde mevcut olacak:
Geliştiriciler, performans için neyin daha iyi çalıştığını ve neyin çalışmadığını anlayarak oyunlarını kendileri optimize edebilirler. Örneğin, oyun çökerse veya ciddi performans sorunları yaşarsa, geliştiriciler ‘Raytracing Desteğini Devre Dışı Bırak’ gibi seçenekleri etkinleştirerek sorunu çözmeyi deneyebilir ve sorunun gerçek suçlu olup olmadığını görebilirler.
Geliştiriciler için araç takımını daha da zenginleştirmek için Düşük Hassasiyet Desteğini Devre Dışı Bırak, Yerel 16-bit Tip Desteğini Devre Dışı Bırak, AMD Satıcı Uzantılarını Devre Dışı Bırak, Hesaplama Kuyruğu Desteğini Devre Dışı Bırak ve Kopyalama Kuyruğu Desteğini Devre Dışı Bırak gibi daha gelişmiş özellikler mevcuttur. Ayrıca, performansı iyileştirmek için denetleyici gölgelendirici derleyici davranışını devre dışı bırakmaya veya devre dışı bırakmaya izin verecek birçok optimizasyon özelliği de mevcuttur.
Geliştiriciler, varsayılan olarak etkinleştirilen ancak artık hata ayıklamada yardımcı olacak grafik sürücüsünden daha fazla parametreyi devre dışı bırakabilir. Bunların dışında AMD, uygulamaları ve oyunları daha kararlı hale getirmek için Güvenlik Özellikleri sunmuştur. Bu, bir miktar performans düşüşüne yol açabilir ancak geliştiricilerin kararsızlığa neden olan hata türünü belirlemesine yardımcı olacaktır.
Esasen, Sürücü Deneyleri, gerçek kaynak kodunu değiştirmeden AMD Adrenalin sürücüsünün düşük seviyede kontrol edilmesinin yolunu açar. Bu kadar çok yönlü bir araç takımıyla, geliştiricilerin bunu kendilerinin yapmasına izin verildiğinden AMD’nin oyun optimizasyonlarını ele alması kolaylaşacaktır.
Haber Kaynağı: GPUOpen