Blizzard’ın Warcraft: Remastered Oyunları ve Hayal Kırıklığı
Blizzard’ın ilk gerçek zamanlı strateji oyunları, 1994 ve 1995’te Kanada’ya göç eden genç bir göçmen olarak üzerimde derin bir etki bıraktı. Warcraft: Orcs & Humans ve Warcraft II: Tides of Darkness, bana İngilizce okumayı ve yazmayı öğretti ve yepyeni bir ülkedeki en eski dostluklarımın bazılarının temelini oluşturdu. Söylemem yeterli, bu eski RTS oyunlarına karşı çok fazla sevgim var – belki de Blizzard’ın kendisinden daha fazla.
Warcraft II Remaster: Beklentiler ve Gerçekler
Warcraft II ve genişlemesi Beyond the Dark Portal için remaster söylentilerine olan heyecanımı hayal edebilirsiniz. Blizzard geçen hafta Warcraft Direct’i yayınladığında, bu söylentiler doğrulanmakla kalmadı, aynı zamanda orijinal Warcraft’ın da aynı muameleyi göreceğini ve her ikisinin de Warcraft III: Reforged (kendisi de bir remaster) ile birlikte yeni bir savaş sandığının parçası olarak satılacağını duyurdu. Elbette, hemen Battle.net’i açtım ve paketi satın aldım.
Hayal Kırıklığına Uğratan Grafikler
Ben de hemen hayal kırıklığına uğradım. Nereden başlasam? En bariz yer yeni elle çizilmiş grafikler. Bazı hayranlar Blizzard’ı Warcraft ve Warcraft II’deki sanatı yükseltmek için yapay zeka kullanmakla suçladı. Bence burada olan bu değildi ama açık olan şey yeni varlıkların şirketin olağan kalitesine ulaşamadığı.
Birim sprite’ları orijinal muadillerinin cazibesinden tamamen yoksun. Ayrıca düzgün oranlarda görünmüyorlar ve birçoğunun yeni yapmacık animasyonları var. Ek olarak, siyah ana hatların yoğun kullanımı her şeyi biraz fazla sert gösteriyor. En iyi ihtimalle, yeniden düzenlenmişler kötü yapılmış mobil oyunlara benziyor.
Geçiş Özelliği ve Grafik Sorunları
Her iki oyunda da orijinal ve yeniden düzenlenmiş grafikler arasında sorunsuz bir şekilde geçiş yapmak için bir geçiş düğmesi bulunur, ancak burada da Blizzard hedefi ıskalamıştır. Sorunu açıklayan harika bir YouTube videosu var, ancak özetle şirket orijinal grafiklerin etrafında tasarlandığı “uzun pikselleri” doğru bir şekilde temsil etmemiştir, bu nedenle her varlık yatay olarak gerilmiş gibi görünür.
O dönemdeki her oyun gibi Warcraft da 4:3 CRT monitörde oynanmak üzere tasarlanmıştı. Ancak, orijinal sanat varlıkları 16:10 çözünürlük olan 320 x 200 kareye ölçeklenecek şekilde yapılmıştı. Sonuç olarak, kullanıcı arayüzü öğeleri ve birimler 1994 sürümünde yeniden düzenlemeden daha uzun görünüyor. GOG, 2019’da Warcraft ve Warcraft II’yi yeniden yayınladığında bunu doğru bir şekilde hesaba katmıştı ve Blizzard’ın 2024’te aynısını yapamaması için hiçbir neden yok. Oyunun orijinal görsellerine bu göndermeler olmadan, Warcraft: Remastered doğru görünmüyor.
Modern Oyun Özelliklerinin Eksikliği
Yeniden düzenlemelerin içerdiği oyun geliştirmeleri asgari düzeyde ve hepsi takdir edilse de Blizzard daha fazlasını yapabilirdi ve yapmalıydı. Örneğin Warcraft’ta artık aynı anda dörtten 12’ye kadar birim seçmek ve daha verimli makro oynama için binaları kısayol tuşlarına bağlamak mümkün. Ah, ve nihayet saldırı hareketi komutları verebilirsiniz, orijinal sürümde yapamadığınız bir şey.
Ancak, modern bir RTS’de bulabileceğiniz herhangi bir özellik belirgin şekilde eksik. Örneğin, her iki oyun da bir gruptaki farklı birim türleri arasında komutları sıraya koymanıza veya sekme yapmanıza izin vermiyor. Bu size tanıdık geliyorsa, bunun nedeni Blizzard’ın StarCraft: Remastered ile aynı yaklaşımı benimsemesidir. Blizzard remaster’ını yayınladığında StarCraft: Brood War hala önemli bir profesyonel sahneye sahipti. Blizzard o oyunun dengesine veya mekaniklerine dokunmuş olsaydı, bir yaygara kopardı. Buna karşılık, Warcraft II esasen can çekişiyor ve modernizasyondan büyük ölçüde faydalanabilirdi. En azından, Blizzard bir denge geçişi yapabilir ve oyuna yeni bir çok oyunculu hayran kitlesi çekme şansı vermek için bir merdiven modu ekleyebilirdi.
Ölülerden Geri Dönmek: Age of Empires II’nin Başarısı
Ölülerden geri dönmek eski bir RTS için başarılabilir. Age of Empires II bu numarayı başarıyla başardı: 2019’da Definitive Edition’ın piyasaya sürülmesinden bu yana, Microsoft’un tür tanımlayan RTS’si hiç bu kadar iyi bir yerde olmamıştı. Geçtiğimiz hafta piyasaya sürülen önemli bir yeni genişleme de dahil olmak üzere sürekli bir destek akışı, AoE2 topluluğunu büyütmeyi başardı. Herhangi bir zamanda, Steam’de Definitive Edition oynayan 30.000 kişi var. Bana sorarsanız, bu ilk olarak 1999’da piyasaya sürülen bir oyun için oldukça harika ve bir şirketin sevilen bir seriyi önemsediğinde ve beslediğinde neler başarabileceğini gösteriyor. Microsoft’un artık Blizzard’ın sahibi olması, Warcraft’a olan muamelesinin özellikle haksız hissettirmesine neden oluyor.
Bonus İçerik Eksikliği ve Haksızlık
En hayal kırıklığı yaratan şey bonus içerik eksikliği. Bunu, Valve’ın Warcraft remaster’larından sadece birkaç gün sonra yayınladığı Half-Life 2’nin ücretsiz yıldönümü güncellemesiyle karşılaştırın. Gabe Newell ve geliştirici ekibinden üç buçuk saatlik yeni yorumlar içeriyor. Valve ayrıca iki saatlik bir belgesel yükledi ve Half-Life 2’nin çalkantılı gelişimine perde arkası bir bakış olan Raising the Bar’ın ikinci baskısını duyurdu. Newell, yatlarından ayrılıp Valve’ın en önemli oyunu hakkında konuşabiliyorsa, Chris Metzen de Warcraft için aynısını yapabilirdi. Warcraft ve Warcraft II’nin gelişiminde hayati önem taşıyan insanlar daha da gençleşmiyor – Blizzard onların hikayelerini korumalı.
Blizzard’ın Geleceği: Umut ve Beklentiler
Umut ettiğim bir şey varsa o da Blizzard’ın sonunda doğru şeyi yapmasıdır. Bahsettiğim gibi, satın aldığım paket Warcraft III: Reforged ile birlikte geldi. Geçtiğimiz hafta, dört yıl gecikmeli de olsa, bu remaster’daki felaket sorunlarını düzeltmek için çok şey yapan ücretsiz bir yama aldı. Daha fazla çalışmayla, Warcraft ve Warcraft II remaster’larının vazgeçilmez hale geleceğini görebiliyorum. Ancak şu anki duruma göre, stüdyo kendi mirasına saygı göstermek için gerekeni yaptı.