Epic Games Unreal Fest açılışı sona erdi ve Unreal Engine ve Unreal Editor for (UEFN)’e erişebilenler tarafından kullanılan geliştirici ve yaratıcı ekosisteminin büyük bir kutlaması olarak kullanıldı. Fest, Epic GaFortnitemes’i çevreleyen birçok yeni özelliği göstermek için kullanıldı, ancak en önemlisi, Unreal Engine 5.5 güncellemesinde Unreal Engine 5’e gelen yeni özelliklerden bazılarıydı.
Açılış oturumunda, Epic Games Store’da uygun başlıkları gönderirken artık yeni Unreal Engine telif hakkı oranı tasarrufları olduğunu söyleyen büyük bir duyuru yapıldı. Geliştiriciler artık telif hakkı oranlarını %5’ten %3,5’e düşürebilir. Bunun nedeni, standart Unreal Engine EULA’sının, bir oyun gönderenlerin genellikle Epic’e dünya çapındaki brüt gelirin %5’ini ödemekle yükümlü olduğunu söylemesidir. Ancak, 1 Ocak 2025’ten itibaren telif hakkı oranı 1 milyon ABD dolarının üzerindeki kazançların %5’inden %3’üne düşebilir.
‘Epic ile Her Yerde Yayınla’ planının hüküm ve koşullarında çok fazla nüans var ve Unreal Engine 5 kullanarak oyun yayınlamayı ve bunu Epic Games Store’da yayınlamayı planlayanlar için bunun sizin için ne anlama geldiğine bakmanızda fayda var.
Ayrıca, geliştirici aracıyla ilgilenenler için Unreal Engine 5.5 Preview 1 de yayınlandı ve insanlar buna özgürce dalabilecekler. Epic Games Unreal Fest’in açılış oturumunda, konuklar Unreal Engine 5 içinde üzerinde çalıştıkları yeni teknolojiyi görme fırsatı yakaladılar. Bu, MegaLights adı verilen yazılımdaki yeni bir deneysel özelliğin canlı bir gösterimini içeriyor. Bu, yazılımı kullananların hacimsel sisi aydınlatma yeteneğiyle hareketli, dinamik ve gerçekçi alan gölgeleri oluşturmasını sağlıyor. Gösterim, bir sahnenin 1.000’den fazla gölge düşüren ışığın olduğu bir alanda gezindiği PlayStation 5’te gerçek zamanlı olarak gösterildi.
UE 5.5 ayrıca yeni render iyileştirmeleriyle geliyor, Nanite artık Skeletal Meshes’i çok daha hızlı render edebiliyor ve Path Tracer Üretime Hazır. Bu özellik, Pharrell Williams’ın Unreal Engine animasyonlu biyografisi olan Piece by Piece dahil olmak üzere önemli filmlerde zaten kullanıldı.
Epic Games Unreal Fest’te Unreal Engine 5’e yönelik daha pek çok güncelleme tartışıldı ve ayrıca mobil cihazlarda üst düzey oyunların UE 5.5 desteğiyle desteklenmesi yönündeki çabaları da dile getirildi.
Ayrıca Unreal Engine Marketplace, Sketchfab Store, ArtStation Marketplace ve Quixel.com’u birleştirecek olan Fab Publishing Portal’ın duyurusu yapıldı ve geliştiricilerin varlıkları tek bir yerde %88/12 gelirle alışveriş edip satmalarına olanak tanındı. Taşınabilir ilk olarak 17 Eylül’de açıldı ancak Ekim ortasında tam olarak faaliyete geçecek.