No Man’s Sky, 8 Yıl Sonra Steam’de ‘Çok Olumlu’ Puan Aldı

No Man’s Sky, sonunda lansmanının zorlu sürecini geride bıraktı ve Steam’de ‘Çok Olumlu’ derecelendirmeye ulaşmayı başardı. Bu gelişmeyi, Hello Games’in kurucusu Sean Murray, X’te duyurdu. Bu derecelendirme, yaklaşık 246.000 Steam incelemesinin yüzde 80’inin olumlu olduğu anlamına geliyor. Murray, heyecanla, “Aman Tanrım çocuklar — oldu. Tüm incelemeler: çok olumlu. Teşekkürler, teşekkürler, teşekkürler. Bunun bizim için ne anlama geldiğine dair hiçbir fikriniz yok.” şeklinde bir açıklama yaptı.

No Man’s Sky’ın İlk İncelemeleri

No Man’s Sky’ın ilk incelemeleri, oyunun büyük bir potansiyele sahip olduğunu fakat bazı teknik sorunlarla karşı karşıya olduğunu belirtiyordu. Teknopa gibi siteler de, “Bu oyun harika görünüyor ancak bir sürü sorunu var” şeklinde yorumlar yaptı. Bu sorunlar arasında yeni gemilerde hiper sürücü eksikliği, kaynak aksaklıkları ve çok oyunculu modda yaşanan problemler öne çıkıyordu. Ancak, genel olarak oyun, “muhteşem, teknik olarak şaşırtıcı, yenilikçi ve ilgi çekici” olarak nitelendiriliyordu.

No Man’s Sky’ın Steam Derecelendirmesinin Dönüşümü

No Man’s Sky, pek çok olumlu özellik barındırmasına rağmen, lansmandan kısa bir süre sonra Steam’de ‘Çok Olumsuz’ derecelendirmesiyle karşılaştı. Ancak, oyun zamanla büyük bir dönüşüm yaşadı. İki yıl sonra ‘Karma’ seviyesine yükseldi ve 2021’de ‘Çoğunlukla Olumlu’ derecelendirmesine ulaşmayı başardı. Murray o dönemde, “Derecelendirmelerde yukarı çıktıkça her yüzde puanı katlanarak zorlaşıyor” diyerek, oyunun zamanla yükselen puanlarının değerini vurgulamıştı. “Bu yüzden oyunların tüm zamanlar derecelendirmesini değiştirmesi çok nadirdir ve biz de bunu asla yapamayacağımızı varsaymıştık.” şeklinde açıklamalarda bulunmuştu.

No Man’s Sky’ın Başarıya Ulaşması

No Man’s Sky, 10 milyondan fazla satılan birimle büyük bir başarı yakaladı. Ancak, başlangıçtaki kötü tecrübeler, birçok oyuncu tarafından ‘kötü bir örnek’ olarak gösterildi. 2016’da, yarım yamalak bir oyun için 60 dolar ödemek hala alışılmadık bir durumdu. Ancak, oyunun hala satılmaya devam etmesi, bazı stüdyoların, eksik oyunları (Cyberpunk 2077, Overwatch 2, Halo Infinite gibi) yayınlayıp, daha sonra düzeltmeler yapmanın sorun olmadığı mesajını almış olabileceğini düşündürmektedir. Yine de, Hello Games’in bu seviyeye ulaşmak için büyük bir çaba sarf ettiğini ve son üç yılda en az 35 ücretsiz içerik güncellemesi sunduğunu kimse inkâr edemez.

Yorum yapın

Skip to content
Web sitemizde size en iyi deneyimi sunabilmek için çerezleri kullanıyoruz. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerezleri kullanmamızı kabul etmiş oluyorsunuz.
Kabul Et
Reddet